Missie en visie

Wij zijn OBS Twa Fjilden

Met ons brede onderwijs- en leeraanbod prikkelen we de ondernemer in ieder kind. Wij maken dat kinderen nieuwsgierig worden, op onderzoek uitgaan en ontdekken. Dat doen we door samen te werken met onze partners in en om de brede school. We zijn uit op verrijking en ontwikkeling van de talenten van ieder kind.

Binnen ons onderwijs leren we kinderen verantwoordelijkheid te nemen en zorg te dragen voor een prettige leefomgeving in de school en daarbuiten. Er is aandacht voor omgang met elkaar, maar vooral ook voor plezierig samenwerken. Onze school kent een vriendelijk en veilig klimaat met orde en regelmaat. Als onze kinderen zich veilig en plezierig voelen, kunnen ze zich optimaal ontwikkelen. Als gezonde school richten we ons op het bevorderen van de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen, personeel en de hele schoolgemeenschap. We hechten waarde aan fysieke en mentale gezondheid, sociale veiligheid en een gezonde leefomgeving.

Onze school is een smeltkroes van verschillende kinderen en gezinnen. Iedereen is van harte welkom. We schenken aandacht aan die uiteenlopende achtergronden. Verschillen tussen kinderen en ouders gebruiken wij juist actief als uitgangspunt voor ons onderwijs. Ons onderwijs gaat vele malen verder dan alleen het aanleren van vaardigheden als rekenen, lezen en schrijven. Samen met onze ouders en partners in de brede school doen we er alles aan om gunstige voorwaarden te scheppen voor een harmonieuze ontwikkeling.

Onze missie

Bij OBS Twa Fjilden streven we ernaar om elk kind optimaal te begeleiden in hun leerproces en persoonlijke ontwikkeling, met een sterke focus op samenwerking, respect, en eigenaarschap over hun eigen leerpad. Door middel van coöperatief onderwijs zorgen we voor een veilige, inspirerende en uitdagende leeromgeving waar elke leerling de ruimte krijgt om zijn of haar talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Onze visie

Onze visie is om leerlingen niet alleen voor te bereiden op het vervolgonderwijs, maar ook op hun rol in de maatschappij. Wij geloven in gepersonaliseerd leren waarbij de onderwijsbehoeften van iedere leerling centraal staan. We zetten ons in voor de harmonieuze ontwikkeling van elke leerling door uitdagend en passend onderwijs te bieden. Dit doen we samen met ouders, het team en onze partners binnen de brede school, waarbij we voortdurend streven naar verbetering en vernieuwing.

Wij zijn het werkveld voor de toekomst!