Nieuws

Schoolkamp groep 8

16 juni 2019

Dag 2

9.00 uur ontbijt met vele slaperige koppetjes en om 10.00 uur op de fiets richting Nes. Hier hebben we souvenirs en kaarten gekocht. Voor we terug fietsten naar Buren moest er eerst wel een lekker ijsje gegeten worden. Na de lunch op de kampeerboerderij zijn we richting het zwembad vertrokken omdat de weerberichten geen buitenprogramma toelieten. 's Avonds, het was gelukkig weer droog, hebben we heerlijk gegeten bij de pizzeria en na thuiskomst werd gezamenlijk nog een leuk spel gespeeld.

Dag 3

8.30 uur zaten we aan het ontbijt en weer werd er super goed gegeten. Na de afwas zijn we om 9.45 uur richting het strand van Buren gefietst waar de tractor met platte kar kwam aanrijden. Toen iedereen op de kar zat zijn we naar de Hon gereden, de meest oostelijke kant van Ameland. Hier zijn er veel schelpen gevonden en is er uitgebreid met de 2 hondjes gespeeld. Na terugkomst hebben we geluncht en vervolgens richting de bushalte in Buren gelopen. Van daaruit zijn we naar de vuurtoren gegaan, de meest westelijke punt van het eiland. Wie het aandurfde mocht, onder begeleiding, naar boven. Daarna de duinen in waar we het spannende spel levend Stratego hebben gespeeld. Met een privé bus, die ons voor de kampeerboerderij afzette, zijn we terug gebracht naar Buren. Daar was het de hoogste tijd de barbecue voor te bereiden en de laatste keer te oefenen voor de Bonte avond. Na een heerlijke barbecue en een geweldige Bonte avond, die in polonaise werd afgesloten, was het de hoogste tijd voor iedereen de koffer op te zoeken, want het was alweer laat.

Dag 4

Het was vroeg opstaan, want om 10.00 uur moesten we de kampeerboerderij uit, dus was het ontbijten, lunchpakketten maken, koffer inpakken en de kamers schoonmaken. Fantastisch wat een helpende handen we dit jaar hebben gekregen van de kinderen. Vooral door hun hulp waren we rond 9.45 uur klaar om te vertrekken richting de Vleijen. Daar hebben de kinderen heerlijk kunnen spelen, zwemmen en hebben we ook nog een regenbui getrotseerd. Gelukkig konden we schuilen in de tunnel en had eigenlijk niemand echt last van deze korte onderbreking. Rond 13.45 uur zijn we richting Buren gefietst waar we met elkaar patat, een frikadel of kroket of kaassoufflé en een ijsje hebben gegeten. Helaas was het toen echt tijd om richting de boot te gaan en zat het kamp er alweer op.

De foto's ... daar moeten jullie nog even op wachten, maar ze komen zeker!!

Groep 8, allemaal heel erg bedankt voor jullie inzet en gezelligheid, het was een fantastisch schoolkamp!